IRA DIVINA



BAND NAME: Ira Divina
GENRE: Unblack Metal
STATUS: Split-up
LOCATION: Brazil (Aracaju, Sergipe)

Formed in 2002. Split up 28 July, 2011.

From Myspace:
Português: "A igreja que Jesús deixou foi dois o três reunidos em nome de Jesus[1], nesse sentido todos que creem em Jesús é a igreja dele, não são 4 paredes. A única saide é Jesús."
English: "The church that Jesus left us was 'two or three  in His name'.[2] In that sense, all who believe in Jesus are His church, not four walls. The only way out is Jesus."

 Also, this verse seems to be written various places on their pages:
Português: Todo aquele que crê no Filho, tem a vida eterna, mas todo aquele que rejeita o Filho não verá a vida, pois sobre ele permanece a ira de Deus. - João 3:36
English: Whoever believes in the Son has eternal life, but whoever rejects the Son will not see life, for God's wrath remains on them. - John 3:36

Lineup:
Jachobus Philoteos - Vocals, Guitars
Tata Satanoj - Bass (early), Guitars (later)
Saulo José Gomes - Bass
Joarlan Lucimate - Drums

Past members:
Abel Misrain - Guitars

Links:
Myspace
Myspace (archive.org)

Discography:

(artwork
not
available)

Ensaio Primitivo (demo, 2004, NOT SURE IF RELEASED)
Format unknown

Tracklist unknown.

 Mentioned on Metal Archives, but this demo isn't even mentioned in the band's official biography. It's technically "in the discography" on their PureVolume, but it's listed as being released in 2005, not 2004, and there are no tracks uploaded to it. Are we sure this is a legitimate release?



No Mais Profundo do Espiritual Revelado (demo, 2005, Independent)
Format: CD, limited 200 copies

1) Soberania ao Senhor
4:58, lyrics:
Homem, mulher, velho ou criança
Louco ou são
Vivo ou morto, crente ou descrente
Enganador ou enganado

Todo joelho se dobrará e toda lingua confessará

Anjos demonios, satanás, suas hoste
Toda criação,
Principados e postedades
Todo poder

Todo joelho se dobrará e toda lingua confessará

Jesus cristo é o Senhor


2) Humildade
3:34, lyrics:
Entrego a minha vida
O meu coracao
Os poucos acordes
Que saem da minha guitarra
E tambem o grito que sai da minha
Que sai da minha garganta

Do pouco que tenho, te dou tudo senhor
Entrego cem por cento do nada que eu sou
Como uma viuva pobre, apenas uma moeda eu tenho
E esse que eu te entrego ao reino dos ceus

Pro teu servico e adoracao
Entrego minha mente e toda minhalma
Declaro meu amor e me rendo a ti


3) No Mais Profundo do Espiritual Revelado
4:08, lyrics unknown

4) Ira Divina
2:54, lyrics:
Estrondo de batalha
E de grande destruicao
Contra o senhor te opusestes,
Fostes achada e apanhada.

O senhor abriu o seu arsenal
E tirou dele as armas de sua indignacao

O senhor dos exercitos tem uma obra
A realizar na terra dos seus opositores

A ira divina que do ceu se manifesta
Contra toda impiedade e injustica dos homens

O senhor dos exercitos tem uma obra
A realizar na terra dos seus opositores

Chegou o dia, o senhor contra ti arrogante,
Pois chegou o tempo da punicao.


5) Reverência
6:59, lyrics unknown

6) Fogo Eterno
4:11, lyrics:
Fogo destruidor, lago em chamas
Ardente opressao, condenacao total
Esse e o fogo eterno, infernal

Fogo que vem para condenar,
E a sua alma destruir
Se seus pecados no abandonar,
Nesse fogo que iras queimar

Fogo do ceu invade a minh'alma
Vivifica meu ser, enche o templo
Junto com a gloria, queima o incenso
Fogo de santificao

Fogo que vem para purificar
Fogo que desce pra santificar
Abra sua vida e deixe esse fogo entrar
Sua vida, sua alma deus quer restaurar

Livre sua alma do fogo do inferno,
Chame por cristo e seu fogo santo
Justo e misericordioso ele pra te perdoar
E a sua alma do fogo livrar

Por isso eu morri, pra te salvar
Venha e me adore ate eu voltar
Eu sou jesus, estou a ti chamar.

Fogo, fogo, fogo, fogo eterno!


7) Lamentações (Intro)
1:01, lyrics unknown

8) Em Seu Reino Eterno
3:56, lyrics unknown



Extreme Collection 6 (compilation, 2006, Extreme Records)
Format: CD-R

Included with Extreme Brutal Death Magazine #16.

5) Ira Divina - Fogo Eterno 4:11



Screams of Abaddon - Metal Fest 2006 (live compilation, 2007, Rhythm Produções)
Format: DVD

Recorded in 2006, released in 2007.

Apparently "No Mais ..." is mostly talking, with the actual song only being played for 10 seconds.

?) Ira Divina -  (unknown) 00:30
?) Ira Divina - Ira Divina 3:17
?) Ira Divina - [talking] + No Mais Profundo do Espiritual Revelado 1:32
?) Ira Divina - Reverência 6:14
?) Ira Divina - Soberania ao Senhor [cuts in, near end] 1:51
?) Ira Divina - (unknown ft. a guest vocalist) [cuts in] 3:14


Brazilian Black Metal - A Light in the Darkness (compilation, 2008, label unknown)
Format unknown

May have been released at [this link] digitally. (See here.) But I'm not certain if that's official or not.

"Ignis Project" is mentioned on that page, and a logo for it is in the top-left corner of this artwork. Is that the label, or...?

5) Ira Divina - Reverencia 6:59


Ira Divina (Promo) (demo, 20 May, 2008, Eternal Devotion)
Format: CD

1) Canção do Desespero
3:59, lyrics:
Estava num charco de lodo
atolado em um lamaçal
um pântano, um mangue
por todos os lado raízes e troncos
entrelaçados como um labirinto
pronto para me sufocar

quando sem esperanças
encontrei as águas de um rio
onde me joguei e nadei
com todas as minhas forças
depois foi que percebi
quão barrento era o rio
quão escuras suas aguas

no meu ultimo esforço,
avistei no horizonte o mar
e por mais que eu nadasse,
parecia não me mover
o desespero me alcançou
oh Deus, o que eu vou fazer?

sentí então uma presença estranha
a nadar por baixo de mim
o seu intento era me devorar
não posso parar de nadar
oh, Jesus, vem me ajudar
perto sei que está o mar
perto está o mar!


2) Motivo da Existência
5:05, lyrics:
À quem muito é dado
muito irá se cobrar
que tipo de frutos tem pra
apresentar?
pra que se conheça que tipo de
arvore é?
Ou serás uma árvore sem frutos?

O que você faz com seu dinheiro?
com a sua vocação?
os seus dons, seus talentos teras
escondido?
ou terás investido no reino de Deus?

Você veio do acaso, eu acho que não!
Deus não te criaria em vão
então ponha-se no lugar para ser
usado para o louvor da gloria de Deus

Ouças com seus ouvido
creia com o coração
receba a salvação
seja liberto em nome de Jesus
Haverá outra saída?
Não!!!


3) Vitória Suprema
5:53, lyrics:
Quero ter do sangue
derramado sobre mim
beber desse sangue
que minha cede sacía
minha cede de vida

Purifica-me os pecados
sangue do cordeiro
livra-me do mal
sangue do cordeiro

Não qualquer cordeiro
mas o puro, sem manchas
limpo, sem máculas
cordeiro santo, Jesus!

Louvado seja
aquele que na cruz derramou
sangue precioso
dando-nos a vitoria suprema.
A vitoria da salvação!


4) Lobo em Pele de Cordeiro (Live in Studio) (bonus track)
1:17, lyrics unknown


Revelations Vol. 1: A Light in a Dark Place (compilation, 28 June, 2008, Sullen Records)
Format: CD-R, Limited edition

16) Ira Divina - Motivo da Existência 5:05









ENGLISH TRANSLATIONS

1) Canção do Desespero / Despair Song
I was in a muddy place / bogged on a bog
a marsh, a swamp / for all sides, roots and trunks
intertwined like a labyrinth / ready to suffocate me

When I was without hope, / I've found the waters of a river
where I throw myself and swam
with all my strength / After that was that I realized
how muddy was the river / how much dark was its water,

At my last effort I caught a sight
on the horison the sea, / however I was swimming,
I seemed was not moving, / despair has reached me
Oh God, what will I do?

So I felt a strange presence / swimming just under me
Its intents was devour me / I can't stop swimming
Oh, Jesus came to help me / Near I know that is the sea.
Near is the sea!

2) Motivo da Existência / The Existence Reason
To who many is given / many will be asked for
what kind of fruit do you have / to present?
to be known what kind of tree / you are
O are you a fruitless tree?

What do you do with your money? / with your vocations?
your gifts, your talents, have you hidden?
or have your invested on the kingdom of God?

Did you come form the chance? / I don't think so!
So place yourself to be used / to the praise of the God's glory

Listen with your ears / believe with the heart
receive the salvation / be free in the name of Jesus!
Is there another way out? / No!!!

3) Vitória Suprema / Supreme Victory
I want to have the blood / spilled on me
drink from this blood / that my thirsty satisfies
my thirsty of live

Purify-me my sins / blood from the lamb
free me from the evil / blood from the lamb

Not any lamb / but the pure one without stains
clean, without blots / Holy lamb: Jesus

Praised be / That one that at the cross spilled
precious blood / giving us the supreme victory
the victory of salvation!



______________________________________________
IncompletePage, CouldUseBetterImages, UncertainInfo
1) Anyone have the artwork for Extreme Collection 6? 2) Was "Ensaio Primitivo" released? If so, does anyone have more info on it? 3) Anyone have the rest of the lyrics? 4) Rest of the info for "Screams of Abaddon"?

Images that could use better res/quality: 1) "No Mais Profundo..." 2) "Ira Divina (Promo)"

1 comment:

Canada Spaceman said...

V/A - Screams of Abaddon Metal Fest [Compilation] (2006)
Ira Divina (Brazil, Aracaju, Sergipe) [Unblack metal]
1. unknown (0:30)
2. Ira Divina (3:17)
3. talking - + No Mais Profundo do Espiritual Revelado (played for 10 seconds) (1:32)
4. Reverência (6:14)
5. [cuts in, near end] - Soberania Ao Senhor (1:51)
6. [cuts in] [guest singer] (3:14)