ALLSHERJAR (ᚨᛚᛚᛋᚺᛖᚱᛃᚨᚱ)



BAND NAME: Allsherjar
GENRE: Death/Unblack Metal
STATUS: Changed Name
(Active under new name, Shadows of Paragon)
Location: Sweden (Skåne län)

Years active:
2001 - November 2002 Allsherjar
November 2002 - present Shadows of Paragon

Played for a year and a half before changing their name. The name change was decided based on drastic changes in musical style.[1]

Lineup:
Vraahl - Vocals
Snorulvf - Guitars
Jörundr - Bass
Frode - Keyboards
Arvakr - Drums

These members are mentioned in this interview. I don't know if the names above are aliases of theirs, or if they're separate members. All I know is Jörundr is not one of the people listed below. All others are uncertain.
Karg - Vocals
Linus - Guitars
Zharlie - Guitars
Joakim "Jocke" Bergquist - Keyboards
Joel - Drums

Links:
old link that I can't get to work

Discography:



Bevara Gud vårt fosterland (demo, 2002, Independent)
Format: CD-R

Guest appearances:
Erik - Guitar solos

Referred to on the spine as "Allsherjar - Demo".

1) Mental
track length, lyrics unknown

2) Lik en viskning
2:37, lyrics:
Jag var som en blomma vinterkylan, ingen ro jag fann i mörkret.
Det jag fruktade mest var övar mig.
I sorgesång var mitt jubel förbytt, mina glädjes hymner i gråtfyllt skri,
Rinnande tårar ropade utan ord; ut om nåd till fridens furste.

Vinden tystnade, stormen dog, till mig smä sakta ett ord
Mitt öra hörde det liksom en viskning: - Allhärskare.

Vakna upp du heilige vind och kom , blås genon min hjärteborg!
Jag kände en bris emot min kind -skuggorna flydde
När jag blickade upp trädde någon infor mina ögon,
en skepnad vars form jag et urskilde.
Där stod Du, lik en ros bladn törnen, du visade mig at du är.


3) When the Lips Shivers
3:06, lyrics:
Will the pain ever end?
Will I ever come out,
out of this great haze?
Away from this dark hour

Demons haunts me always,
(They) hide from me the light of Christ.
The darkness of the night embraces me
and drowns my screams.

Blackest of black, darkest of nights
Mist of sorrow, the most evil dream.
Blackest of black, darkest of slumbers
Mist of sorrow, still plagues me

When the lips shivers of tears
When I'm wet of agony
You are the only one who can take me away
Please let this pain have an end

There is a light in the darkness
There is a peace in the grief
There is one who loves you
The King of Kings will heal your soul


4) I allt du ar
track length, lyrics unknown

5) Lausei uns af amma ubilin
3:02, lyrics:
Bevara, Gud, vårt fosterland
Håll över det din starka hand
Och var dess hägn i strid som frid,
I sorgen som i glädjens tid.

Låt det få bli och vara ditt
Befolkat tryggat, glatt och fritt.
På kärlek bördigt som på råd
Och uppfyllt av din andes nåd

Stån nu upp I döttrar och söner
Ropa till Herren uti edra böner
Stån nu upp I systrar och bröder
Herren oss med Ande föder

Tvivlen iche på eder kung
Kristi krigare - varke ngammal eller ung
Ljuset skola åter lysa starkt
Stån nu upp - du vars panna ar markt

Kristus skola bringa ett rike
Och ingen skola ha sett dess like
Kristus skola för alltid regera
Satan kommer icke finnas mer

I som tillhör det mörka
Må komma och Kristus söka
I Satans barn vänd nu om
Och föij Kristi maning - Kom!





The following is the tracklist on Metal Archives.
The demo was added by MA user "Acuna", but neither he, or I, know where this tracklist originated.
1) Scream of Silence 2:23, instrumental
2) Lik en Viskning 2:37
3) Lausei Uns af Amma Ubilin 3:02
4) When the Lips Shivers of Tears 3:06



_____________________________________
IncompletePage
1) Missing track lengths + lyrics. 2) Where did that other tracklist come from?? 3) Can anyone help clarify this lineup info? 4) Anything else about this project. This is a very bare-bones page.

No comments: