OFFERBLOD

Note: Not to be confused with a secular death metal band from Uppsala.
 


BAND NAME: Offerblod
GENRE: Raw Unblack Metal
STATUS: Split-up
LOCATION: Sweden (Sibbhult, Skåne County)

Lineup:
Karg - Vocals
?? - Unknown
?? - Unknown

Links:
Myspace
Official site @ archive.org (can't get it to work)

Discography:


Offerblod (demo, April, 2004, Independent)
Format: Cassette
1) Drick mitt blod och lev för evigt 3:49
2) Dödsförklaring 2:06
3) Min bön dig tillmötes 3:10
4) Kerubernas sång 00:54
5) Outro (track length unknown)


Sönderknullad (demo, December, 2004, Independent)
Format: CD-R

"Sönderknullad" means something like "fucked to pieces" in English. This is a concept demo about the struggles of a rape victim, and finding comfort in Christ.

1) Mänskligt avträde
3:59, lyrics:
Ditt hjärta slår men hur död är inte du på insidan totalt övertagen,
utnyttjad för deras sjuka begär deras vidriga kroppar som orenar gång på gång en annan plats,
men samma rysning genom din ryggrad äcklad, förpestad söndergråten ligger du naken ännu ett försök att dämpa din hunger efter riktig kärlek du är fast,
synes det, i denna öppna grav att vara ett mänskligt avträde måste vara din lott vad hände? vad gick snett?
liten, lämnad glömd kvar, så ensam i denna stora längtan förpestad, söndersliten, förstörd, sjukdom.
allt är förlorat, det försvann någonstans i detta hav av mörker endast en önskan finns kvar befrielse är din bön - din bön om död
(ge inte upp, Jag vill göra allting nytt)


2) Förvirrad
1:55, lyrics:
våldtagen och slagen, sargad och trasig ångesten förgör det lilla som finns kvar det svarta i mig tar över,
förtär monstret i mig krossar, förgör, skapar ångest.
karvar och skär, spränger mitt inre jag dör, jag dör! fängslad i mig själv krossad och förstörd skärvan färgad röd av blod bränner,
karvar och skär släpper ut det onda i mig genom såren, blodet. men han kommer tillbaka torterar och plågar,
det svarta slaktar mig sakta, sakta... han har mig i sitt våld,
kan jag någonsin bli fri. blir han slav till evig tid?
snärjd in i mörkret han bundit mig till sig
ingen ser hur han stryper mig kväver mig sprängs -
kniven förlöser smärtan ut, ut ur mig lugn - kommer sakta över mig


3) satan
3:14, lyrics:
av de sargade och skändade du sått ännu ett ondskans frö in i människan. kärlekens renhet, det heliga och vackra perverterat för ditt egos
välbefinnande. att se det skapade falla, det rättfärdiga och nya.
du finner behag i att missleda det nyfödda spädbarn, så rent,
så orört till satanisk ondska, hat, vrede och orenhet. besatt av att ljuga, besatt av att hata. besatt av att stjäla, slakta och förgöra.
besatt av att förstöra den sanning som sagts, den sanna skriften.
upprorisk och högmodig, detta var din synd. du såg Himmelens härlighet och dina tankar fylldes likväl av det orättfärdiga och orena.
när du slungades ut blev ditt enda mål det, att förstöra allt vackert,
att förstöra allt rent, att förstöra allt hopp och krossa all tro.
du skänker dödslust, du skänker sjukdom. in i frestelsen leder du de maktlösa.
lockar med flyktiga njutningar, målar upp dem så lätta, så ofarliga. men efter en tid kommer hjärtat ikapp i de oskyldiga offrena.
en visshet om Skaparens renhet besinnas ohörbart i hjärtat. då viskar du hatiskt, hoppas på en ännu värre följd.

"oren, oren. demoniserade, trasiga, besmittade, våldtagna köttbit.
du är förstörd, smutsiga, befläckade. vem vill se på dig?
vem vill ta på dig? vem skulle någonsin kunna älska dig du utspridda?
alla har varit i dig och du har varit med alla, vem skulle vilja ge sig till dig för att stanna?
livet är slut för dig, inget mer att tro på. livet var inget mer.
se! eggen dig befrielse ger... självmord!!"


4) Kristus
2:58, lyrics:
lydig och ren enda fram till det yttersta,
Hans renhet banade väg för våran Han valde smärta,
Han valde smälek den dagen, den timmen när nådens tidsålder slog sitt första slag den smärtan,
det blodet, allt för våra synder Han led nu står Han här med förlåtelse och renhet som en gåva till dig
tag emot den stora nåden ifrån Fadern, Han gav världen sin ende son
"frälsning genom tron på Kristus är redan inom räckhåll för var och en av oss
du behöver bara säga ett ord eller tänka en tanke.
för om du öppnar munnen och bekänner att Jesus är Herre, och litar på att Gud uppväckt Honom från de döda, så blir du räddad."
den dagen, den timmen när nådens tidsålder slog sitt första slag den smärtan,
det blodet, allt för våra synder Han led be Jesus tvätta dig ren,
be Jesus ge dig förlåtelse ge Honom ditt hjärta.
se! Han gör allting nytt. stig upp ! var ren! lik den junfru du en gång var



Offerblod / Self-Titled (compilation, 2007, Gud er Sannhet)
Format: CD-R, 50 copies

25 copies were released in jewel cases.
25 copies were released in digipaks.

See above for lyrics.

 1) Drick mitt blod och lev för evigt 3:49
2) Dödsförklaring 2:06
3) Min bön dig tillmötes 3:10 
4) Kerubernas sång 00:54
5)) Mänskligt avträde 3:59
6) Förvirrad 1:55
7) 1 satan 3:14
8) 2 Kristus 2:58



___________________________
IncompletePage, CouldUseBetterImages, SimilarTo
Missing info: 1) the other two band members and their roles. 2) The missing lyrics and track length for the first demo.
Images that could use better res/quality: all three releases. They're not bad, it's just, I feel like there could be better.


Similar to: [SECULAR] Black Beasts, Agathion, Immemorial Celtic Wind, O (Fin), Lucifear s3x, Werewolf (Swe), Sunset (USA), Sakkhriyagarnakhan, [CHRISTIAN] Amud, Anti Katholisch, Azrael, Emperador, Eternus, Hazarmaveth, My Dying Light, Verdelger

No comments: