DEMONCIDE




BAND NAME: Demoncide
GENRE: Symphonic Unblack Metal (early), Unblack Metal with Folk/Doom Influences (later)
STATUS: Unknown
LOCATION: Brazil (Juazeiro, Bahia)

Formed in November, 2004.
Apparently went through several other names before settling on Demoncide.

Lineup:
Fabrícia - Vocals (soprano)
Paulo - Guitars, Flute, Vocals
Leandro Feitosa - Guitars, Vocals
João - Violin
Viní­cius - Bass (+Backing Vocals, early)
Uislei / Wisley - Drums (+Backing Vocals, early)

Past members
Marcio - Keyboards

Links:
Official Website (outdated)

Discography:


Hostes Infernais (demo, 2006, Independent)
Format: CD

All songs have vocals/lyrics, but I could only find the lyrics for 2 songs online.

Update: This is, in fact, the artwork to Hostes Infernais. Thanks to a friend and frequent contributor for confirming this information for me, and for sending this higher-quality image!

1) Hostes Infernais
5:11, lyrics:
Ouça o barulho repugnante, dos vermes ao se enfartarem
Dos restos humanos no inferno, depois de terem sido carnificados,
Por aves predadoras
Hostes infernais mandados pra açoitar, corpos e alma que ficarem
Em cima de cavalos a guerrear, destino mórbido encontrará
Nas hoste infernais.


2) Batalha Espiritual
3:47, lyrics unknown

3) Espíritos
6:39, lyrics unknown

4) Calvário
4:33, lyrics unknown

5) Uma Chamada na Noite
5:34, lyrics:
A noite chega e com ela o desprezo, medo da perda desgraça em sono, que ao dormir para sempre... sugado por entidades malignas.
Esta chamada é para você, ouça o espírito falar de vos, não tenha medo do seu destino, pois se está certo de onde estará...
Onde está a verdade? O que fazer com os sonhos? Numa chamada na noite, Uma Chamada Na Noite diz:
Demônios foram mandados para uma guerra, batalha que irá encontrá
corpos, desgraça ou sangue, espadas a apunhalar, morte, vida, receio você de que lado está. Choro, mentira ou vômito, demônios a te suforcar...
Só áa uma verdade, uma caminho a seguir, e a resposta dessa chamada CRISTO irá traduzir...



CMF Collection Volume 1 (compilation, year unknown, CMF Records)
Format: CD

Written on the cover art:
"Christian Metal Force Salvador
CMF Collection
volume 1"

Released sometime in the 2000s.

Mistakenly listed on some sites as "Underground Bahia". It's actually a from an underground ministry called Christian Metal Force, which is based in the region of Bahia.

15) Demoncide - Calvário 4:33


Misericordiae (album, NOT SURE IF RELEASED, Rhythm Rock Store)
Format unknown

On V1 of Metal Archives, there was a note saying, "Pre-selling on Rhythm Rock Store". Thus, there were apparently pre-orders, but... I'm not sure if the album was ever actually released.

The left artwork is from Metal Archives; the right artwork is from Rhythm Rock Store's old website. (Please note, the black and orange border is not part of the album artwork -- it's just part of the thumbnail on the website!)
Metal Archives lists it as being released in 2008, but as of February 2009, it hadn't been released yet. By 2011, it had been taken down from Rhythm Rock Store's website. Whether it had been sold in that time, or not, I don't know.

Update: At least 2 songs from this album were released, at some point in time. Whether the full album was ever released, I don't know. But thanks to a contributor for sending this info!! Two track lengths are given below.

1) Ex Consuetudine 2:07, instrumental
2) Misericordiae
3) Nação Pecadora
4) Pela Espada
5) Instrumental
6) Vale das Sombras
5:09, lyrics unknown
7) Glória
8) Eadem




__________________________________________
IncompletePage, CouldUseBetterImages
Way too much to list here. If you have anything, let me know! Thanks!



Miscellaneous stuff:
Other band photos, from Rhythm Rock Store:

Also, this is written on their Flogão page. Is it lyrics to a song..?

NO ETERNO INFERNO
Eu ando vazio, sinto falta de algo...
Procuro e não encontro. E expresso o que sinto...

Estou dentro de um tempo, onde a amargura destrói o meu ser,
Meu corpo envolvido pelas garras, e pendurado prestes a ser ceado,
Por demônios no eterno inferno que não me deixam levantar;

Minha vida... eu não sei! Nem sei de fato o que ela significa,
Pois o meu nascimento é para a morte! Pelo menos parece ser...
Minha carne odeia o sangue, e meu sangue penetra na carne!

Eu ando vazio, sinto falta de algo...
Procuro e não encontro. E expresso o que sinto...

Eu tento me esquivar, tento fugir mas...
Isso nunca foi possível, pelo menos para mim!
A minha morte hoje, seria tudo o que eu mas queria.

Eu me jogo da ponte, me enforco e torturado...
Sofro muito ao ser açoitado, mas tudo só alimenta a minha dor!
Pois hoje já é tarde! Eu não posso mais morrer!

Eu ando vazio, sinto falta de algo...
Procuro e não encontro. E expresso o que sinto...

Essa foi uma escolha! Todos nós temos escolhas.
Para onde você quer ir? Para onde você vai?
Onde vai passar a eternidade? Céu ou inferno ...

Esse deserto que vivemos, onde passamos por um tempo..
Não que é nada perto de onde estou. O eterno inferno!
Esse lugar me aterroriza, e é nele onde estou!

Eu ando vazio, sinto falta de algo...
Procuro e não encontro. Sinto falta de DEUS!!!

No comments: